Fyll inn e-postadresse og telefonnummer, så kontakter vi deg så raskt som mulig.
Møtet mellom Smartouts gründer Pontus og Kari-Ann Norén, tidligere hotelldirektør og nå ny investor i Smartout, markerer en spennende forsterkning av vårt fagmiljø. Med en imponerende bakgrunn fra hotellbransjen og en lidenskap for menneskelig utvikling, bringer Kari-Ann verdifull innsikt og erfaring til bordet. Her er historien om hvordan en tilfeldig e-post førte til et betydningsfullt samarbeid, og et blikk inn i hvordan Smartout-systemet kan revolusjonere industrien.
Kari-Ann Norén er et kjent navn for mange i Sandefjord-området, og hun har hatt en tydelig stemme i hotellvirksomheten der i mange år. Før sine 13 år som hotelldirektør jobbet hun blant annet som rådgiver i et rekrutterings- og organisasjonstuviklingsfirma, og har vært styreleder i Visit Vestfold.
- Det handler jo om folkene først og fremst. Det å gi mennesker muligheten til å utvikle seg og se de vokse i oppgaven sin er fantastisk. Mangfold- og bærekrafts-perspektivet er så viktig å ha med seg i det samfunnet vi står i; hvilke krav stiller vi egentlig til de menneskene som søker hos oss?
Selve kontakten mellom Pontus og Kari-Ann startet med noe så banalt som en videresendt e-post som en del av Pontus sitt utgående salgsarbeid for Smartout. Kari-Ann var fortsatt i full sving som opptatt hotelldirektør, men fikk kikket raskt på denne. E-posten satte såpass spor at Kari-Ann tenkte at dette var noe hun kunne ta en titt på etter at hun sluttet som hotelldirektør.
- I første rekke tenkte jeg at her kan jeg komme med noen innspill og idéer om hvordan de kan komme seg inn på markedet og slikt. Men jeg ble helt "blown away" av Pontus, den energien og driven han hadde på møte var helt utrolig! Den troen han hadde på systemet og ivrigheten etter å få det opp og frem var inspirerende, og jeg kjente at engasjementet smittet over på meg.
- Noe av det beste med Smartout er at den gir god struktur på opplæring, informasjon og kommunikasjon. Innen hotell og restaurant er ingen dager like, og tempoet er til tider høyt. Da er det viktig at vi har gjort alle medarbeidere i stand til å takle alle oppgaver og samtidig yte førsteklasses service til gjestene våre. Vi må legge til rette for fokus på gjester og omsetning, ikke på systemer. De må derfor være enkle å bruke, samtidig som de gir både medarbeidere og ledere det de trenger av informasjon og kunnskap.
Kari-Ann forteller entusiastisk om møte sitt med Pontus, og er veldig spent på hvor Smartout er på vei.
- Jeg ble veldig gira, og så utrolig mye potensiale i systemet! Appen ser veldig brukervennlig ut som kan gi stor nytteeffekt for både ledere og eiere. Ikke minst har Smartout noen som har veldig troa på det i ledelsen. Dette var det som overbeviste meg om at her burde jeg både investere tid og penger. Smartout kan jo strengt tatt brukes på veldig mange plasser, og den iveren etter å lykkes i Pontus kjenner jeg meg selv igjen i. Enkelt forklart kan jeg si at jeg liker å være på vinnerlaget.
Vi i Smartout er veldig glade for å ha Kari-Ann med på laget som en rådgiver og investor. Det blir spennende å se hva dette samarbeidet kan lede til!
Man får nå direkte tilgang til modulene fra hjemskjermen i en oversiktlig liste, og kan derfra enkelt navigere seg videre i appen. Denne nye hjemskjermen skal gjøre det enklere å gå direkte til modulen man ønsker, og var en av flere funksjoner våre kunder ønsket seg. Vi tror at med dette utsnittet blir det enda litt enklere for nye brukere av Smartout å navigere seg rundt.
Med Smartout 1.0 får man også mulighet til å redigere en personlig navigasjon! Dette lar deg legge til funksjoner til en quick-access meny tilgjengelig på hjem-skjermen, og kan skreddersys til å passe akkurat din rolle. Velg enkelt ut funksjoner fra de forskjellige modulene, og legg de til i denne menyen.
Ansatte på forskjellige nivåer og i forskjellige bedrifter har ulike behov for hvilke funksjoner som er viktigst. Derfor ønsker vi å gjøre det så enkelt som mulig for kundene å kunne justere dette selv. Det vil bli vist en demonstrasjon av hvor enkelt dette gjøres senere i juni!
Det er mange bedrifter som skryter på seg at de samarbeider med kunder, og at de får være med på å utvikle systemet med sine tilbakemeldinger. Vi i Smartout ønsker å vise at vi får til dette i praksis, og at vi ser viktigheten av denne interaksjon for å bygge det beste Saas-systemet på markedet.
Tidligere i vår fikk vi tilsendt en forespørsel fra Jørn i Wrightegaarden. På bilde ser du at Jørn har tegnet inn selv hvordan han skulle ønsket pilene, slik at han lettere kunne navigere mellom ukene når han legger opp skift. Dette var vi selvfølgelig enig i at var en god løsning.
Jørn er fornøyd med løsningen, og vi i Smartout er glade for å ha engasjerte kunder! Sammen med de bygger vi det beste systemet vi kan, og gir den høyeste verdien til våre kunder.
Våre nye kontrollister er designet for å dekke alt fra brannvernrunder til temperaturkontroller. Dette gjøres fra samme meny, og er lett tilgjengelig via “utfør” menyen. Her kan du legge inn alle kontrollene du trenger, og hvor ofte de skal gjøres.
Med Smartout 1.0 er vaktmarkedet fullt operativt! Det finnes under “timeplan” fra hjemskjermen, og gjør det enklere for ansatte å finne og søke på åpne vakter. Det skal redusere administrasjonen for ledere som slipper å tviholde på all kommunikasjon av vakter – og de ansatte kan ytre sin interesse for de ledige vaktene!
I den nye utgaven av avviksregistrering i Smartout får du en mer ryddig og oversiktlig funksjon. Den skal gjøre terskelen så lav som mulig for at alle på jobb kan fylle inn avvik de ser på jobb, og bidra til et positivt arbeidsfellesskap. Du som leder får se alle registrerte avvik samlet på én plass, og kan vurdere tiltak deretter.
Opplæringsmodulen har fått et ansiktsløft og vi har gjort det enklere å skille mellom forskjellige typer opplæring. Noen ting må man vite, andre ting er fint å vite og noen ting er pålagt. Sammen med brukermanualene er disse samlet under “Opplæring”, og her kan du enkelt legge inn dine digitale opplæringsressurser. Du kan fortsatt enkelt velge å legge opp rutiner og andre oppgaver som “opplæring” for ansatte, og de vil da dukke opp her. I tillegg jobber vi iherdig med å utvikle en ny og banebrytende funksjon for opplæringsmodulen! Men, mer informasjon om denne kommer når den er klar ...
I den nye stemplingsur-funksjonen kan man ved endt vakt enkelt legge til et avvik fra vakten i samme slengen – veldig praktisk! I tillegg til dette gjør vi det enklere enn noen gang å verifisere at alle har utført dagens tildelte oppgaver – men dette viser vi først på webinaret 26. juni!
Hovedfokuset på webinaret 26. juni er å vise hvordan Smartouts funksjoner kan forenkle hverdagen i din bedrift, og sikre god drift. Vårt mål er å skape en digital modul-basert plattform for service-fokuserte bedrifter som skal hjelpe de med å følge opp sin drift bedre. Derfor inviterer vi alle til webinar 26. juni med visning av den nye 1.0 versjonen, og vi håper å se deg der.
Meld deg på webinaret her!
Smartout er en innovativ alt-i-ett løsning for ulike bransjer som gir deg effektive verktøy for både drift og ledelse.