Fyll inn e-postadresse og telefonnummer, så kontakter vi deg så raskt som mulig.
Optima Bad AS er en grossist innenfor synlig VVS og leverer baderomsutstyr til hele landet igjennom sitt forhandlernettverk. I en bransje med høy konkurranse og pressede marginer, er det et stort behov for effektiv drift. Den Grenlandsbaserte baderomsgrossisten merket raskt at både kommunikasjon, prosesser og rutiner fløt mye bedre i den daglige driften etter at de tok i bruk Smartout i 2023.
For Optima Bad har det vært en perfekt løsning å ta i bruk Smartout i sin daglige drift. Dette innovative systemet har forbedret arbeidsflyten betydelig for de ansatte og bedriftens daglige leder, Erik Olstad.
“Smartout skiller seg ut som en alt-i-ett løsning som faktisk fungerer, og som tilbyr et bredt utvalg av funksjoner. Den er laget for å optimalisere rutiner, opplæring, gjøremålsliste, ansatt-kommunikasjon via chat, og sikre overholdelse av helse-, sikkerhets- og miljøstandarder (HMS). Videre tilbyr systemet effektive gjøremålslister og vaktlisteplanlegging som gjør det til et uunnværlig verktøy for Optima Bads drift”, ifølge Erik.
Erik Olstad sier han er svært tilfreds med Smartouts allsidighet og brukervennlighet. Han fremhever hvordan systemet har hjulpet dem med å optimalisere deres daglige operasjoner, noe som muliggjør tettere koordinering mellom ulike avdelinger og generelt høyere produktivitet på lageret.
En av de mest fremtredende funksjonene til Smartout er systemets opplæringsfunksjonalitet. Den gjør det mulig for Optima Bad å lære opp de ansatte på nye rutiner raskere enn før og vil samtidig legge til rette for at nye ansatte er godt rustet fra første arbeidsdag. Integrasjonen av Smartout har også i stor grad forbedret kommunikasjonen blant Optima Bads ansatte. Den innebygde chatfunksjonen muliggjør rask og oversiktlig kommunikasjon, slik at ansatte kan samarbeide effektivt om oppgaver og løse problemer fortløpende.
Erik Olstad sier han er svært tilfreds med Smartouts allsidighet og brukervennlighet. Han fremhever hvordan systemet har hjulpet dem med å optimalisere deres daglige operasjoner, noe som muliggjør tettere koordinering mellom ulike avdelinger og generelt høyere produktivitet på lageret.
En av de mest fremtredende funksjonene til Smartout er systemets opplæringsfunksjonalitet. Den gjør det mulig for Optima Bad å lære opp de ansatte på nye rutiner raskere enn før og vil samtidig legge til rette for at nye ansatte er godt rustet fra første arbeidsdag. Integrasjonen av Smartout har også i stor grad forbedret kommunikasjonen blant Optima Bads ansatte. Den innebygde chatfunksjonen muliggjør rask og oversiktlig kommunikasjon, slik at ansatte kan samarbeide effektivt om oppgaver og løse problemer fortløpende.
Videre har Smartouts rapporteringsfunksjoner gitt Optima Bad et lett tilgjengelig system som sørger for oversiktlig registrering av HMS-overholdelse. Systemet gir dem detaljerte rapporter slik at ledelsen kan identifisere potensielle risikoer, og iverksette proaktive tiltak for å redusere dem. Dermed sikrer det et trygt og sikkert arbeidsmiljø for alle ansatte.
Alt i alt har Smartout vist seg å være en meget god ressurs for Optima Bad med effektivisert drift, forbedret kommunikasjonen og økt overholdelse av HMS og rapportering. Fra nå av kan de fjerne post-it lapper og uoversiktlige Excel-lister fra driften sin for alltid!